stakito0o0o написа:В един клас има 26 ученика .От тях 16 могат да управляват скейборд ,13 могат да плуват , а 5 могат и двете неща.Колко са учениците от този клас ,които не могат нито да управляват скейборд ,нито да плуват?
В класа има 26 ученици, 16 от тях могат да карат скейтборд , 13 могат да плуват, а 5 могат и двете. Колко от тях не могат нито едното?
Учениците, които могат само да карат скейтборд са [tex]16-5=11[/tex], а учениците които могат само да плуват са [tex]13-5=8[/tex]
Значи [tex]11+8[/tex] от учениците могат да правяет нещо със сигурност, но имаме и [tex]5[/tex] ученици, които могат и двете значи общо учениците, които могат да "правят нещо" са: [tex]11+8+5=24[/tex]. Като вземем предвид, че в класа има [tex]26[/tex] ученици, то [tex]26-24=2[/tex] от тях не могат да правят нито едното.

- Untitled.png (5.11 KiB) Прегледано 1026 пъти
П.П. На картинката, която съм направил това [tex]
13[/tex] е същия цвят като едната окръжност, защото един вид в цялата окръжност има толкова ученици включително тези [tex]
5[/tex] ученици, които са общи и за двете окръжности с по-простичък език без терминология. Това се нарича диаграма на Вен.