Меню
❌
Начало
Форум
Тестове/Изпити
Алгебра
Геометрия
Задачи
Упражнения
Висша математика
Състезания
Програми
Игри
ГЛАВНО МЕНЮ
1 клас
Събиране и изваждане до 10
Сравнение на числа до 10
Събиране и изваждане до 20
Събиране и изваждане до 10/20
2 клас
Събиране и изваждане до 100
Умножение по 2, 3, 4, 5
Таблицата за уможение
Деление
Обиколка
3 клас
Събиране и изваждане до 1000
Събиране, умножение, деление
Обиколка
4 клас
Събиране, умножение, деление
Събиране и изваждане
Лице на правоъгълник
5 клас
Делимост на 2, 3, 4, 5, 9
Уравнения
Проценти
Дроби
Еквивалентни дроби
Най-малко общо кратно
Събиране и изваждане на дроби
Умножение и деление на дроби
Десйтвия с дроби
Смесени дроби
Десетични дроби
Изрази
6 клас
Отрицателни числа
Опростяване на многочлени
Степенуване
Действия с многочлени
Питагорова теорема
Координатна система
7 клас
Ъгли
Tриъгълник
Разлагане на множители
Текстови задачи
Неравенства
Модулни уравнения
Линейни уравнения с параметър
8 клас
Корени
Квадратни уравнения
Формули на Виет
Модулни неравенства
9 клас
Квадратни неравенства
Системи уравнения
Модулни неравенства
Рационални неравенства
Степенуване
Прогресии
Аритметична прогресия
Геометрична прогресия
Прогресии
Числови редици
Логаритми
Логаритмични изрази
Логаритмични уравнения
Логаритмични уравнения
Логаритмични неравенства
Логаритмични неравенства
Реципрочни уравнения
Тригонометрия
Тригонометрия
Тъждества
Тригонометрия
Тригонометрични уравнения
Екстремални задачи
Класификация на числата
Геометрия
Теорема на Талес
Синусова теорема
Косинусова теорема
Вероятности
Показателни уравнения
Ирационални уравнения
Показателни неравенства
Ирационални неравенства
Функции
Производни
НГС и НМС на функция
Монотонност на функции
Граници
Граници на функции
Полиноми
Наклон на права
Матрици
Комплексни числа
Обратни тригонометрични функции
Аналитична геометрия
Аналитична геометрия
Уравнение на окръжност
Конични сечения
Парабола
Елипса
Полярни координати
Интеграли
Интеграли
Интегриране по части
Начало
Задачи
Задачи върху събиране и изваждане до 1000
Лесни
Нормални
Трудни
Задачи върху събиране и изваждане до 1000 - трудни задачи с решения
Автор:
Catalin David
Задача 1
345 + 435 =
Решение:
345 + 435 = 345 + 5 + 430 = 350 + 430 = 780
Задача 2
750 + 150 =
Решение:
750 + 150 = 750 + 50 + 100 = 800 + 100 = 900
Задача 3
745 + 238 =
Решение:
745 + 238 = 740 + 5 + 230 + 8 = (740 + 230) + (5 + 8) = 970 + 13 = 983
Задача 4
472 + 285 =
Решение:
472 + 285 = 450 + 22 + 250 + 35 = (450 + 250) + (22 + 35) = 700 + 57 = 757
Задача 5
386 + 495 =
Решение:
386 + 495 = 350 + 36 + 450 + 45 = (350 + 450) + (36 + 45) = 800 + 81 = 881
Задача 6
527 + 149 + 286 =
Решение:
527 + 149 + 286 = (500 + 20 + 7) + (100 + 40 + 9) + (200 + 80 + 6) = (500 + 100 + 200) + (20 + 40 + 80) + (7 + 9 + 6) = (500 + 100 + 200) + (20 + 40 + 80 + 22)=500 + 100 + 200 + 162 = 962
Задача 7
Намерете периметърът на триъгълник, ако страните му са с дължина:
120 см, 394 см, 278 см.
Решение:
Периметъра на триъгълника е сборът на трите му страни: 120 + 394 +278 = 514 + 278 = 792
Задача 8
Намерете периметърът на триъгълник, ако страните му са с дължини: 133, 202 и 147.
Решение:
133 + 202 + 147 = (133 + 147) + 202 = 280 + 202 = 482
Задача 9
865 - 428 =
Решение:
865 - 428 = 865 - (425 + 3) = 865 - 425 - 3 = 440 - 3 = 437
Задача 10
724 - 459 =
Решение:
724 - 459 = 724 - (424 + 35) = 724 - 424 - 35 = 300 - 35 = 300 - (30 + 5) = 300 - 30 - 5 = 270 - 5 = 265
Задача 11
754 - 387 - 259 =
Решение:
754 - 387 - 259 = 754 - (387 + 259) = 754 - 646 = 754 - (644 + 2) = 754 - 644 - 2 = 110 - 2 = 108
Задача 12
В склад за сувенири има 460 камбанки. От тях 135 са медни 200 са стъклени а останалите сребърни. Колко са сребърните камбанки.
Решение:
Сребърните са 460 - 135 - 200 = 325 - 200 = 125
Задача 13
256 + 183 + 344 + 217 =
Решение:
Тъй като имаме само събиране без скоби можем да групираме числата така, че събирането да е по-лесно.
256 + 183 + 344 + 217 = (256 + 344) + (188 + 217) =600 + 400 = 1000
Задача 14
526 - 289 + 274 - 311 =
Решение:
We can calculate easier this way
526 - 289 + 274 - 311 = (526 + 274) - (289 + 311)= 800 - 600 = 200
Задача 15
Във влака пътуват 653 пътника. На първата гара слезли 187 и се качили 135. Колко пътници продължили да пътуват във влака.
Решение:
653 - 187 + 135 = 653 + 135 - 187 = 788 - 187 = 601
Задача 16
Каква е сумата на всички трицифрени числа, чиято сума на цифрите е 2?
Решение:
Трицифрените числа, чиято сума на цифрите е 2 са 110, 101 е 200. Сумата е:
110 + 101 + 200 = 211 + 200 = 411
Задача 17
Сумата на четните числа от 243 до 248 е
Решение:
Четните числа от 243 до 248 са 244, 246, 248 244 + 246 + 248 = 490 + 248 = 738
Задача 18
Разликата между най-голямото четно трицифрено число и най-малкото нечетно трицифрено число е
Решение:
Най-голямото четно трицифрено число е 998.
Най-малкото нечетно трицифрено число е 101.
998 - 101 = 897
Задача 19
Сумата на четните числа между 243 и 247 е:
Решение:
Числата между 243 и 247 са 244 и 246
244 + 246 = 490
Задача 20
Сумата на най-малкото трицифрено числото, чиито цифри са последователни четни числа и на най-малкото трицифрено, чиито цифри са последователни нечетни числа е
Решение:
Най-малкото трицифрено число, чиито цифри са последователни четни числа е 246
Най-малкото трицифрено число, чиито цифри са последователни нечетни числа е 135
246 + 135 = 381
Задача 21
124 + 185 + 276 + 319 - 124 - 185 - 276 =
Решение:
Можем да изчислим по следния начин:
124 - 124 + 185 - 185 + 276 - 276 + 319 = 0 + 0 + 0 + 319 = 319
Задача 22, изпратена от Цветелина Йорданова
В училището на Яна има 4 паралелки третокласници с по 21 деца във всяка от тях и 3 паралелки четвъртокласници с по 26 във всяка. Колко общо третокласници и четвъртокласници учат в това училище?
Решение:
4.21 + 3.26 = 84+78 = 162
Задача 23, изпратена от Андрей Петров
Колко числа ще се получат с цифрите 0 и 3 без да се повтарят цифрите?
6
4
0
1
Решение:
Отговор 0, защото във всяко три цифрено число има 3 цифри, а ние сме дали 2.
Лесни
Нормални
Трудни
Добавете задача на текущата страница.
Текст на задачата
Решение:
Отговор:
Името ви,
ако желаете да се публикува
E-mail(ако желаете да ви уведомим, когато публикваме задачата)
Забележка
: може да използвате [tex][/tex] (ако желаете да използвате latex).
Верни:
Грешни:
Нерешени задачи:
Обратна връзка
Съдържание:
1 клас
,
2 клас
Електронна поща:
Форум за математика(архив)
Copyright © 2005 - 2025. Копирането на материали е нарушение на закона за авторските права и сайтът ще си търси правата!